هنریاران

آموزش موسیقی

اخبار

۱۲ خرداد ۱۴۰۰ 2420 بازدید
هنریاران

آموزش موسیقی

امروزه موسیقی در زندگی همه ی ما جایگاه ویژه ای پیدا کرده است کمتر کسی را می شود پیدا کرد که علاقمند به موسیقی نباشد همه براساس سلیقه ای که دارند به موسیقی مورد علاقشون گوش می دهند فرقی نمی کنه در چه سبکی موسیقی امروز بخشی از زندگی ما شده چه زمانی که غمکین هستیم چه زمانی که شاد هستیم موسیقی در همه حال در زندگی ما نقش بسیار پرنگی پیدا کرده وقتی غمگین می شویم به یک موسیقی متناسب باحالمان گوش می دهیم تا کمی آرام شویم! وقتی شاد هستیم به موسیقی شاد گوش می دهیم تا احساس شادی بیشتری کینم آری موسیقی بخش عمده ای زندگی ما را شکل داده همه ی انسان ها کم و بیش به موسیقی علاقمند هستند اما گوش دادن تنها جاذبه ی موسیقی نیست که همه را مجذوب خودش کرده بخش جذاب دیگر موسیقی خلق آن است که خیلی ها را علاقمند کرده بسیاری دوست دارند خود خالق موسیقی باشند بیایید کمی عمیق تر به این موضوع نگاه کنیم :

در واقع موسیقی هنر است هنری که از آرایش و کنار هم قرار دادن صدا ها در روح ما نفوذ می کند و ما را تحت تاثیر مفاهیم و زیبایی درونی خود قرار می دهد ، به راستی که هنر در ذات انسان است و انسان دوست دارد هنرمند باشد چرا؟ شاید این باشد که ما همیشه به دنبال راهی هستیم تا احوالات درونی خود را بابقیه به اشتراک بگذاریم ما هنرمند بودن را دوست داریم هنرمند همیشه دوست دارد احوالات و تفکرات خود را در قالب یک اثر در دنیای واقعی با بقیه به اشتراک بگذارد. زمانی که به سمفونی های بتهوون گوش می دهیم یا زمانی که به آن موسیقی های غنی و پر از احساس باخ گوش می دهیم چیزی جز انتقال هنرمندانه ی احساس با اصواتی که به تنهایی حسی ندارند نمی یابیم!

انسان ها دوست دارند خود خالق موسیقی باشند اما خالق موسیقی شدن و وارد دنیای موسیقی شدن راه طول درازی دارد! پله های آموزش موسیقی از همین جا یکی یکی به وجود می آید!

در ابتدا سوالات شکل می گیرد :

برای آموزش موسیقی چه سنی مناسب است؟

برای آموزش موسیقی باید از چه سازی شروع کرد؟

برای شروع باید کدام آموزش ها را ببینم؟

من سازم را انتخاب کردم اما چه چیز هایی باید یادبگیرم در کنارش؟

و سوالاتی از این قبیل که بسیاری از افراد در ابتدای راه می پرسند سوالاتی که درست است ابتدایی هستند اما مهم نیز می باشند چرا که مسیر درست را نشان هنرآموز می دهند و اگر هنرآموز به پاسخ مناسبی نرسد ممکن است به مقصدی اشتباه برسد! در اینجا است که قدم صفر مهم می شود…

قدم صفر آموزش موسیقی

همیشه در آموزش موسیقی جای آموزشی که به شما قدم صفر را نشان دهد خالی است جای آموزشی که نه تنها پاسخ سوالات شما را بدهد بلکه یک دید وسیع از دنیای پیشروی شما یعنی موسیقی را با آموزش مفاهیم اصلی و ابتدایی به شما بدهد. سوالاتی که ذهن شما را در ابتدا درگیر می کند و مفاهیمی که برایتان درکش در ابتدا سخت است را روشن کند..

قدم صفر آموزش موسیقی چیست؟

شاید تا به حال این سوال ذهنتان را درگیر کرده باشد که منظور از قدم صفر آموزش موسیقی چیست همیشه در هر حرفه ای یک قدم صفر وجود دارد قدم صفر همان طور که از نامش پیداست یعنی انچه که قبل از شروع یک حرفه باید بدانید به تجربه دیده شده بیشتر افراد وقتی به میانه های راه آموزش موسیقی می رسند تازه متوجه می شوند مسیر حرکتشان باید چگونه باشد! در قدم صفر آموزش موسیقی شما تمام مفاهیم و مسائلی که بعدا قرار است بدانید و در اصل ابتدای راه باید میدانستید را یاد می گیرید و ما این موضوع را در بیشتر حرفه ها نداریم مثلا کسی که می خواهد ساز یادبگیرید ابتدا سازی تهیه می کند و به کلاس می رود پس از مدتی زمان گذاشتن و هزینه صرف کردن تازه به این نتیجه می رسد که چه کار باید کند و چه نکند! سوال اینجاست چرا ما اینگونه باید موسیقی را یادبگیریم چه میشد همان اول مسیر را برای هنرجو روشن کنیم تا بداند در چه راهی قدم گذاشته است برایش روشن شود که اگر می خواهد نوازنده شود چه کار باید کند چه مسیری باید طی شود یا اگر می خواهد آهنگساز شود چه مسیری باید طی شود در کنار این سوالات کمی با مفاهیم موسیقی آشنا شود تا در ابتدا به دور از پیچیدگی های مفاهیم موسیقی یک درک کلی از مفاهیم بدست آورد همه ی اینها یعنی قدم صفر یعنی آماده شدن برای شروع مسیری که پس از آن میدانید به چه شکل است برایتان روشن شده است!

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *